Szabó Árpád: PSZA 1,2,3!

A PSZA Motorsport versenyzői közül a Mikulás Rallye-n az ORC-s párosok vitték a prímet, a 2WD kupában teljesen kisajátították maguknak a dobogót, a PSZA-s versenyzők. A csapatvezető, Szabó Árpád foglalta össze az év utolsó bajnoki hétvégéjét, a PSZA szemszögéből.

 
A Mikulás Rallye az év utolsó futama volt a bajnoki versenynaptárban, ráadásul murván, ez pedig meglátszott a teljes nevezői létszámon. A PSZA Motorsport is a megszokottól kisebb delegációval érkezett Veszprémbe. Hogyan sikerült a csapatnak az évzáró verseny?
 
 
Igen, mi is megtapasztaltuk csapatszinten, hogy lényegesen kevesebb versenyzőpáros akart elindulni az évzáró versenyen, pedig a murva szerintem egy remek dolog. Laza talaj, sokat lehet rajta irányíthatóan csúszkálni, mókázni és csapatni. Megértjük azonban azok döntését is, akik végül nem indultak el, mert egyébként nem olcsó mulatság felkészülni egy ilyen megmérettetésre, komoly beruházás egy murvás futam, ennek tudatában készültünk mi is a Mikulás Rallye-ra. Sejtettük, hogy nem lesz tumultus a csapatnál sem. Nézzük a srácokat, akik rajthoz álltak a versenyen! Papp Arnie már régen várta, hogy a szerelőruháját végre versenyzői overálra cserélje, a Mikulás Rallye-t választotta a visszatérésre, hiszen nagy murvafanatikus. Az ORC mezőnyében indult, – pályafutása során először nevezett a Rally1-be – Bodogán Balázs navigálásával. A jó szereplésüknek, valamint a kategóriatársak balszerencséjének köszönhetően sikerült megnyerniük a P12-es géposztály, valamint az ORC 2WD kupájának az értékelését. Ennek nagyon örültünk, mert tavaly voltak Arnie-nak szerencsétlen pillanatai, de most sikerült ezt levetkőznie, eredményesen térhettek haza a versenyről. Az ORC-ben még további két párosunk indult. Nagy Gabival és Trescsik Ákossal, – akik egy 2107-es Ladával mentek – szinte az összes Veszprém, valamint Mikulás Rallye-n lehet találkozni. Annyi fejlesztés történt az autójukon, hogy egy szekvenciális váltó került a kocsiba, a páros pedig nagyon élvezte a meccset. Másodikak lettek Arniék mögött. Ezúttal egy osztrák páros is PSZA-s színekben szerepelt, nevezetesen Martin Gattringer és a párja, Kreistin Schwaigner. Velük még tavaly a Waldviertel Rallye-n ismerkedtünk össze. A kapcsolatunk odáig „fajult”, hogy Kormos Ádi készített egy motort nekik a VFTS-ükbe, a Mikulás Rallye előtt pedig megkerestek minket, hogy szeretnék a segítségünket kérni a versenyük lebonyolításában, amire mi örömmel mondtunk igent. Az eredményük nekik is szép lett, az ORC 2WD kupájában bronzérmet szereztek, nekik köszönhetően a PSZA Motorsport versenyzői kibérelték maguknak a dobogó mindhárom fokát a géposztályban. Hatalmas boldogság volt ez nekünk, elégedetten térhettünk haza a Mikulás Rallye-ról. A Rally2-ben, a rajtvonal előtt kettő párosra szűkült a versenyzőink létszáma, Mészáros Zsolték és Vitek Viktorék indultak el végül a futamon. Sajnos célba egyikük sem ért. Viktor és Holecz Laci az abszolút értékelés, illetve a 6-os géposztály harmadik helyéről kényszerültek kiállni a szervizben, mert a sebességváltójuk meghibásodott. Az autó működött, nehézségek árán, de akár folytathatták is volna vele a versenyt, ám Viktor teljesen érthetően azt a döntést hozta, hogy nem szeretne megkockáztatni egy nagyobb anyagi kárral végződő kiesést, nem akarta teljesen tönkretenni a váltót. Amíg mentek, addig jól mentek és jól is érezték magukat, ők kifejezetten szeretnek murván menni. Ha a járványhelyzet megengedi, akkor a Kovászna hórally-n szeretnék folytatni a versenyzést, januárban. Mészáros Zsolti és Egerszegi Dávid az éves értékelésben, a kategóriájában szerette volna megőrizni a második helyét, de egy kisebb vezetéstechnikai hiba miatt ez nem sikerülhet. Az egyik kanyarban egy kicsit lesodródtak az útról, megsérült a Peugeot 208R2 hűtője, emiatt a Mikulás Rallye feladására kényszerültek a fiúk, a harmadik szakasz után.
 
 
Veszprémben nagyon jól érezte magát a csapatunk, de a Mikulás Rallye-val véget ért a 2020-as Rally Bajnokság. Nagyon örülünk annak, hogy mind a rendezők, mind a Szövetség részéről meg tudták valósítani az alaposan felborult versenynaptárt, illetve azt, hogy tudjunk versenyezni. A csöppet sem könnyű körülmények ellenére minden futamot megrendeztek, pedig az év elején még elég sötéten látta mindenki a helyzetet. Örömmel látjuk, hogy Magyarországon vannak még olyan emberek, akik szeretik ezt a sportot, és tettek érte, hogy megvalósuljon a bajnokság. Köszönjük a média munkatársainak, hogy esőben, forróságban és hidegben egyaránt ott voltak a pályák mellett és készítették rólunk a fotókat, a videókat, aztán pedig a riportokat. Arnieval együtt nagyon hálásak vagyunk minden versenyzőpárosnak, akik az idei évben a PSZA Motorsport csapatát választotta. Reméljük, hogy kivétel nélkül elégedetten zárták a szezont, és hogy folytathatjuk velük a közös munkát 2021-ben is. Köszönjük a szponzorainknak a kitartó támogatást, a csapatunknak, a srácoknak, akik velünk együtt rengeteget dolgoznak a versenyzőinkért, nélkülük aligha tudtunk volna ennyi versenyzőpárossal együttműködni. Mindenkinek kellemes Karácsonyt és sikerekben gazdag boldog új évet kívánunk 2021-re!
 
 
 
 
PSZA Motorsport reklámpartnerei:
Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Dolphio Technologies Kft., Fornád Trans Kft., Doboz és Acélszerkezet Kft., Mogacél Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrotechnika Kft., Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, SFR Parts Kft., DSG Kft., Eurokardán Kft., Mobil Vizsgáztató Kft., SZRV Racing Kft., Primun Go Kft., Oroszlánszív Informatikai Zrt., BpRacing.hu, Petro-Ép 2017 Kft., Interpasszív Kft., Truckport Hungary Kft., Ten-Line Kft., K-System Kft.
 
 
 
 
Forrás:
Cikk és fotók
Rallye2.hu – Salánki Gábor