Érzelmekkel teli két nap volt

A PSZA Motorsport színeiben kilenc versenyzőpáros indult a múlt hétvégén rendezett Q8Oils Eger Ralin, valamint további öt párosnak segítették a munkáját, így összesen tizennégy egységgel érkeztek a hevesi fordulóra.

Berta László: A PSZA Motorsporttal még nem vagyok túl régi kapcsolatban, de annyit el kell mondjak róluk, hogy igen korrekt srácok! Nekem a versenyzői pályafutásom talán még LACA és BUSMANN mellett kezdődött, mint navigátor, igen szép eredményekkel! El kell mondjam, hogy én egy lelkes amatőr vagyok, mint sokan ebben a szakmában, úgy is állok hozzá! A mostani Eger Ralin nagy megtiszteltetés volt “BUSMANNTÓL” másodpercekre menni, és ezt így is gondolom! A PSZA Motorsport egy nagyon komoly, nagyon jó motort szerzett az autómba, azt gondolom egy “igazi pilótával” nem is kellene gondolkozni egy év végi kategória győzelemben! Viszont felettem is és a navigátorom felett is – Aki még anno Rallye2-ben ment N csoportos Trabival Hadik ellen. – kicsit eljárt az idő! Jól érezzük magunkat, hobbizunk! Néha le is küldjük! Nem vagyunk már húsz évesek, fontosabb számunkra a család! Mivel Recsken születtem, nekem Egerbakta és Sirok annyira fejben van mint senki másnak! Nem is fektettem túl sok időt a szakasz felírására! Ami viszont felháborít, hogy nekem mindegy, hogy le lehet-e tövezni egy kanyart vagy sem, viszont, ha a rendező úgy dönt, hogy nem lehet, akkor oda bizony pályabírót kell állítani! Egy barátom tizenöt kilométernél mérte az időnket,  tizenöttel voltunk kategória elsők, majd negyedikben, körülbelül százhússzal nekivágtam a kocsit egy olyan szalagkorlátnak, ahol belül terelő volt felírva, de annyira murvás volt, hogy egyszerűen lehetetlen volt elfordulni… A verseny kuka… Megcsináltuk az autót! Hegesztett kormányösszekötő! A másnapot jól kezdtük, de váltóprobléma miatt ki kellett állnunk, pedig bármi lehetett volna belőle….  A rendezés kicsit nézzen magába!

Petróczy Péter: Sajnos a technika ördöge, ismét a kiesésig üldözött minket. Pedig minden jól indult. Az autónk időben kélsz lett, a csapat felkészült, valamint a pályabejárás is jól sikerült. Szombaton alig vártuk, hogy átgurulhassunk a Dobó téren felállított rajtdobogón. Igazán különleges élmény volt, az emberek között csorogni, hallani az ünneplésüket, látni az örömüket. Arra készültünk, hogy mi már az első gyorsot is félig-meddig sötétben fogjuk teljesíteni, ami így is lett. Egész jó ritmusban sikerült haladnunk a szakaszon, amit nagyon élveztünk, de sajnos a pálya második felében, megálltunk egy kiesett autó miatt. Nagy volt körülötte a tömeg, az OK táblát pedig nem láttuk, ezért döntöttünk a megállás mellett. Miután intettek, hogy mehetünk, folytattuk a szakaszt és egy nagyon jó ízűt autóztunk rajta. A lassítókban sajnos valahogy nem találtam meg a jó féktávokat. Az első tizenöt perces szerviz nagyon rövid volt, de szerencsére minden belefért. A második gyorsaságira már teljesen sötétben érkezett mindenki. A rajtnál még semmi jele nem volt annak, hogy hamarosan ki kell állnunk a versenyből. A sötét egyáltalán nem zavart minket, tudtuk a saját tempónkat autózni, míg nem egyszer elkezdett három hengerezni a motor. Még ekkor sem gondoltuk, hogy nagyobb a baj, szépen-lassan kijöttünk a gyorsról és elgurultunk a szervizparkig. A négyes hengernél lévő gyertya kivétele után, szinte azonnal nyilvánvaló volt, hogy komoly a baj, vége a versenyünknek. Mint utóbb (a motor szétszedése után) kiderült, jó döntést hoztunk azzal, hogy kiálltunk, a dugattyúból hiányzott egy darab. Szóval számunkra annyira rövid volt az Eger rali, mint amennyire drága, vagyis nagyon. Bár ha úgy vesszük, olcsón megúsztuk a dolgot, mert ez akár sokkal nagyobb károkat is okozhatott volna. próbáljuk tehát pozitívan megélni a történteket. 

Szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített minket a felkészülésben és versenyzésben, így a PSZA Motorsportnak, a navigátoromnak, Ádámnak, a szerelőimnek, Berencsi Gergőnek és Tengely Kristófnak. Nagyon hálás vagyok továbbá a ToppCars “mágusának”, mindenki Jancsikájának, segítőkészsége, tapasztalata, azt hiszem mindenki előtt ismert. Örülök annak, hogy ismerhetem és tanulhatok tőle. Köszönettel tartozunk a szponzorainknak is, akik lehetővé tették, hogy részt tudjunk venni ezen az eseményen. Az AutóPenta, a BetonX, a Ricsi Fólia és a Barna Tea minket választott.

Helembai “Csikar” Zsolt: Nagyon tetszett az éjszakai gyorsasági, az elsőn azt se tudtam, hogy mentem le, de a második már jobban sikerült. Tudtunk javítani magunkon tíz másodpercet. A másnap kalandosra sikeredett. A negyedik és a nyolcadik gyorsaságin is elment a motorerőnk, ami egy-két kilométer után visszajött, valószínű az üzemanyag ellátással volt problémánk. Nem akart ötezer fölött forogni a motorunk, nagyon felhordásosak voltak a pályák, ami annál inkább feküdt nekünk, ez nagyon tetszett, ezért is tudtunk előrébb lépni. A tizedik szakaszon átvettük a vezetést a kategóriánkba, amikor is beragadt negyedikbe a váltónk. Kicsit el is keseredtem, mert tavaly Miskolcon ugyanígy jártam, de ott nem tudtuk befejezni a versenyt. Úgyhogy a tizenegyedik gyorson így kellet elrajtolnunk, ami nem volt egyszerű, de sikerült rajta végigmennünk. Sajnos nem tudtuk megtartani az első helyet, így kategóriánk második helyén végeztünk, ami felért egy első helyezéssel.

Szőnyi András: A sajnálatos tragédia miatt véleményem szerint az egész mezőny kissé keserű szájízzel érkezett Eger városába. Összességében elmondható, hogy tetszettek a gyorsasági szakaszok, szeretek ezeken a pályákon versenyezni. Első nap még túl hosszú áttételt választottunk, de az esti szervizben ezt kicserélve a második napra visszatért a tempónk. Érzelemmel dús két nap volt. Sikeresen célba értünk és elhoztuk a kategória harmadik helyéért járó trófeát. Nagyon viszontagságos két év van a hátunk mögött, ugyanis ennyi idő óta nem sikerült raliversenyt befejeznünk. Nagyon köszönöm a sok és kitartó munkát a szervizcsapatomnak! Berente Gábor, Farkas Péter, Horváth Zoltán, Zombori László! Köszönettel tartozom a támogatásért édesapámnak, a családomnak és páromnak, támogatóinknak, a BETA-nak, az Evidens Bistronak, és a LaFamilia Ristorante-nak.

Balázs Bence: Szerettünk volna minél jobb eredménnyel, akár egy kategória dobogóval zárni a hazai versenyt, de ez nem sikerült. Az autó beállításai nem lettek megfelelőek és sok dolog gyengélkedett. A jövőben újra kell gondolnunk az áttételeket, fejlesztenünk kell a fékeken és egyéb apróságokon. Az előbb említett dolgok, a rendelkezésünkre álló időt és a kapacitásainkat kimerítik, így valószínűleg a Vértes Ralin nem leszünk ott. Reméljük egy ütőképesebb autóval térhetünk vissza. ? Köszönöm mindenkinek a segítséget és a támogatást!

Baksai László: Egy érdekes verseny várt ránk Egerben. Mikor megláttuk a versenykiírást, tudtuk előre, hogy tét nélküli, elvárás mentes hétvége lesz és sajnos nem rólunk fog szólni, bármit is teszünk… Az áttétel a kocsinkba sajnos nagyon rövidre sikerült és nem tudtuk orvosolni a versenyig. 155 volt a vége, amit jó sokszor el is értünk. ? Ennek ellenére nagyon jó verseny volt és meglepetésünkre, nem kaptunk annyit, mint amit gondoltunk. Abszolút kilenc és kategória negyedikek lettünk. Szeretnénk megköszönni az összes támogatónknak, a szerelőinknek és a rengeteg nézőnek ezt a hétvégét. Külön köszönet a Borsod Race Mediának, jó érzés egy ilyen csapatban versenyezni és szeretném megköszönni a PSZA remek szerviz hátterét, amit a versenyen nyújtottak. Vértesen újult erővel támadunk, de ott már dobogóban gondolkodunk. ?

Berta József: Összefoglalom… “Sz.r volt”! Hosszabban az történt, hogy elrontottam a gumiválasztást a szombati hosszú gyorson, és ez elintézte a vasárnapi napunkat is. Sajnos nem maradt gumink, mert szombaton elmelegedett az utolsó nyolc kilométeren, így nem sok esélyünk maradt. Az még hozzátartozik, hogy nem voltam most formában, és nem ment a szokott módon az autózás. A PSZA-s srácok ügyesek voltak mint mindig és minden hibát megoldottak. Csabi nagyon jól diktált, a hétvégén ő, és az ebéd volt csak jó!

Mészáros Zsolt: Küzdelmes hétvégénk volt, ezeken a pályákon még nem mentem soha. A  Peugeot-val is még csak egy Salgót mentünk, azt is még tanulnunk kell! Jól éreztük magunkat, kitűnő hangulat volt hétvégén, a PSZA Motorsport kiválóan felkészítette a Peugeot 208 R2-t.

Rónavölgyi Endre: Odaértünk a dobogóra, de több volt bennünk. Minden szuperül indult az Eger Rally-n. Sikerült feldolgozni a pályákat. Andrással úgy dolgoztunk össze, mintha ezer éve együtt mennénk. Árpi és Arnie elhozták a versenyautót, melyről mindannyian azt hittük, hogy hibátlan. Sajnos azé első gyorsasági felénél kiderült, hogy ez nem így van és az autó hűtővize elkezdett melegedni. Sajnos a motor melegedésével az egész verseny alatt küzdöttünk Egerbaktáról felfelé pedig már csak lépésben tudtunk menni. Másnap ezt tetéztem egy rossz gumiválasztással és feltettem négy puhább gumit az első körre. Közben valahogy hátulra felkerült két olyan felni, amitől kisebb lett a nyomtáv, ettől idegessé vált az autó még egyenesben is. Ennyi viszontagság után én is szétestem kicsit fejben és már nem tudtam olyan hideg fejjel, precízen menni, mint Salgón, vagy a miskolci prológon. Az elért eredménnyel akár elégedett is lehetnénk, de mi sem ide várjuk magunkat. A PSZA-s fiúk azóta megjavították az autót, elraktuk a rossz felniket. Vértesen már csak rajtam fog múlni, hogy vissza tudjuk-e venni a 2WD kupa első helyét. 

Vitek Viktor: Az Eger Rallye előtt a PSZA-s fiúkkal egy rövid teszten vettem részt, ahol sikerült egy-két versenykilométert mennem a C2R2-vel. Szerettünk volna minél jobb eredményt elérni a sok Ladás srác között, de ez komoly kihívásnak tűnt, mert régen ültünk autóban. A verseny folyamán egyfolytában kuplung problémákkal küzdöttünk, de végül is sikeresen célba értünk az abszolút kilencedik helyen.

Mészáros József: Egy visszautasíthatatlan ajánlat miatt egy új autóval vágtunk neki a hevesi bajnoki fordulónak. A Ford Fiesta R2T az eddigi legújabb fejlesztésű autó, amivel valaha versenyeztem, ezért Ferivel nagyon vártuk a versenyt.  A szombati gyorsasági nagyon gáz volt, jöttünk hat kilométert beesett fékpedállal. Vasárnap jól kezdtük napot, de sajnos utána gyorsan kiestünk.

Reklámpartnereink:
Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Doboz és Acélszerkezet Kft., Mogacél Kft. Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrotechnika Kft., Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, FervillSound Kft., SFR Parts Kft., DSG Kft., Eurokardan Kft., Mobil Vizsgáztató Kft., SZRV Racing Kft., Oroszlánszív Informatikai Zrt., BpRacing.hu, Petro-Ép 2017 Kft., Interpasszív Kft.

 

Forrás: RallyFeeling.hu – Sipos Attila