Büszkék voltunk a hatalmas csapatunkra

Több, mint egy tucat autót bíztak a versenyzők, az Eger Rallye-n a PSZA Motorsport csapatára, akik már a rajt előtti hetekben is éjjel-nappal azon tüsténkedtek, hogy minden versenyzőjüknek úgy alakuljon az egri hétvégéje, ahogy azt eltervezte.

A PSZA Motorsport Eger Rallye-járól a csapatvezető, Szabó Árpád számolt be.

Salgótarjánban is sok párossal kellett törődnie a PSZA Motorsportnak, a szervizparkokban, de Egerben még több volt a munkátok. Hány autó volt a csapatban az Eger Rallye-n?

Tizennégy! Ezért most egy kicsit puskáznom is kell, készítettem magamnak egy kis jegyzetet, hogy teljes lehessen a beszámolónk a versenyről. Nem minden versenyzőpáros volt a mi egyesületünk tagja, kilencen versenyeztek teljesen PSZA-s színekben, de így is nagy büszkeség volt nekünk ez a hatalmas delegáció. Voltak autóink a Rally1-ben, és a Rally2-ben egyaránt.

Hogyan szerepelt a PSZA Motorsport különítménye Egerben?

A Rally1-ben négy duó képviselt minket. Citroen C2R2Max-al indultak Berta Lászlóék, akik egy általunk készített, négy pillangószelepes, 192 lóerős erőforrással álltak rajthoz.

A kis C2 most már kezd tényleg igazi, P12-es kategóriás autó lenni. Örültek az új motornak Laciék, jól is mentek, de egy szalagkorlát közbe jött, ami a fiúk teljes hétvégéjére rányomta a bélyegét. Megütötték a féltengelyt, később a váltónak is lett problémája, kiestek, de a remek részeredményeket látva bizakodóak a jövőre nézve. Helembai Csikar Zsolték Lada VFTS-ét a műhelyünkben is szervizeltük, de Egerben is a PSZA sátra alatt állt.

Nem volt egyszerű vele a feladatunk, mert két külön szervizpark volt és éjszaka kellett szaladgálnunk az egyik szervizparkból a másikba. Csikarék az egész versenyen jól mentek, már az első helyen autóztak, de az utolsó gyorsaságira negyedikben ragadt a váltójuk, így lemaradtak a kategóriagyőzelemről, „csak” másodikak lettek. Pechük volt, sajnos ilyen ez a technikai sport.

Csikarékhoz hasonlóan a P12-ben versenyeznek Szőnyi Andrásék, Ladával és nagyon ügyesen teljesítették a versenytávot. Andris két éve nem ért célba, úgyhogy hatalmas volt az örömük a célban. Petróczi Péterék egy Mitsubishi Lancer Evo IX-essel indultak, de egy motorhiba, a második gyorsaságin megálljt parancsolt nekik. Ők most indultak először éles mezőnyben, így egyáltalán nem szomorkodtak emiatt.

A Rally2-ben kilenc páros munkáját és versenyzését segítettük. Balogh Petiék sajnos már az első gyorsaságin összetörték a kocsijukat, egy előzés után besokalltak, nekik nem sokat tudtunk segíteni a hétvégén. Balázs Bencéék az almazöld BMW-jükkel hibátlanul mentek a versenyen. Bence hazai versenye volt Eger, nagyon szeretett volna szép eredménnyel célba érni.

A P13-ba most nagyon sokan neveztek, így hamar kiütközött, hogy a kocsijuk nem egy vérbeli P csoportos versenyautó, ezért Eger után elhatározták, hogy fejlesztenek rajta. A Vértes Rallye-t kihagyják és valószínűleg Nyíregyházán, egyedi rajtengedéllyel próbálják ki az újításokat. Illés Emilék, Szabó Attila Ladájával álltak rajthoz, de hajtásláncproblémák történtek, a kuplung elszabadult, így kiestek.

Mészáros Józsefék béreltek egy Ford Fiesta R2T-t, aminek örültek, alig várták, hogy mehessenek vele, de az első pillanattól kezdve nem volt az autón fék, ezért a második szakasz után kiálltak inkább, nem akartak balesetbe keveredni. Vitek Viktorék a Citroen C2R2 Max-ukkal szinte gond nélkül teljesítették a versenytávot, mindössze egy kuplungbowden szakadt el a használt gumikon is szépen muzsikáló Citroenen.

Boldogok voltak a futam végén. A salgótarjáni sikerek, valamint a miskolci prológgyőzelem után, a hondás Berta Józseféknek az Eger Rallye most nem igazán adta ki. Az autójuknak csak egy apróbb műszaki problémája volt, az elmondásuk szerint most ők nem voltak a toppon.

Baksai Laci is hasonlóan fogalmazott a futam után. Ők még idén nem mentek valójában gyorsasági szakaszon, a Miskolc Rallye is befolyásolta a szereplésüket, de nagyban hátráltatta az is őket, hogy a tempós pályákra rövid volt a váltójuk végáttétele, alacsony volt a végsebességük. A Vértes Rallye-n ilyen gond nem lesz, ott már nem lesznek ennyire „high speed” gyorsaságik. Rónavölgyi Endréék Citroen Saxo VTS-e melegedett, mert kicsinek bizonyult a hűtő.

Fel nem forrt, de nem tudta fixen tartani a vízhőmérsékletet. Ennek ellenére a 2WD kupában bronzérmet szereztek, az új hűtő pedig már a Vértes Rallye-n ott lesz a kocsiban. Mészáros Zsolték, a 208 R2-es Peugeot-val az autó határait keresték, és próbálgatták, emiatt többször is megforogtak. Abszolút pozitívan álltak mindenhez, soha nem mentek még ennyire felhordásos pályán. Zsolti elmondta, hogy rengeteget tanultak Egerben, kupát szereztek a 6-os kategóriában, így a hétvégéjük is abszolút jól sikerült. Csibrák Zoltánék a Rally3-ban versenyeznek, de egyedi rajtengedéllyel Egerben a Rally2-be neveztek. Ők vasárnap, az első körben egy kicsit felkenték a Ladájukat a szalagkorlátra, de a szervizben meg tudtuk csinálni nekik a kocsit, tovább mentek, célba értek, vidáman élték meg pályafutásuk első Rally2-es erőpróbáját.

A Vértes Rallye-ra is ekkora PSZA Motorsportos különítmény utazik majd?

Nagyon készülünk a Vértes Rallye-ra, nem unatkozunk a műhelyben, ahol – az udvart is beleértve – alig fér el a rengeteg versenyautó. A létszám az valamivel alacsonyabb lesz a csapatban, de leszünk így is szép számmal. Visszatérnek Nagy Gáborék, akik a Vértesben mutatják be az új Lada VFTS-üket, amit a télen építettünk nekik. Ezerrel készülünk, hogy a versenyzőink minél boldogabban és eredményesebben teljesíthessék a bajnokság negyedik futamát is.

Forrás: Rallye2.hu – Salánki Gábor