M6LOG Salgó Rallye2019: Sikerekben gazdag hazai verseny

A PSZA Motorsport csapata a hazai versenyén és egyben a bajnokság utolsó előtti fordulóján túl van. Versenyzőik döntő többségének sikert hozott a nógrádi hétvége. Igaz az utolsó körben az eső teljes mértében felrúgta az addigi eredményeket, de a kupák nem maradtak el.

Papp Arnold – Béres „Unicum” Attila / Lada 2107 Kit-Car

Papp Arnold: A Baranya Kupa után már csak matematikai esélyünk maradt év végén valami helyezést elérni. Ezért aztán eldöntöttük, csak a győzelemre koncentrálunk, nagy löketet adott volna a csapatnak. Kategória első hellyel nyitottunk és szépen apránként az abszolútban is jöttek a jobbnál jobb eredmények. Sajnos a nyolcas gyorsaságin a sorsunk eldőlt, nagyon sok időt vesztettünk a szakadó esőben. Voltak a verseny folyamán olyan döntések a rendezői oldalról, ami minket hátrányosan érintett, de elfogadtuk. Úgy gondolom, sikerült visszanyerni végre az egri formám, újra hiszek magamban, hogy meg tudom oldani a váratlan szituációkat. Teljesen pozitív hétvége volt és a tizenhat szelepes motor végre megszerezte élete első serlegét. Mecsek Ralin még egyet megyünk, hátha összejön az év elején megálmodott első hely egy versenyen.

Merényi Zsolt – Érsek Krisztián / Honda Civic 1,6 VTi

Merényi Zsolt: Talán nem túlzás, ha azt mondom, életem versenye volt! ? Az első gyorsaságitól kezdve hatalmas csatában voltunk Magyari Beck Szabiékkal, amire számítottunk is, de talán még a vártnál is szorosabb volt a küzdelem. Azt tudni kell, hogy a 2WD kupa bajnoki címe a tét, hat pont választotta el az első négy helyezettet a futam előtt. Szóval az első kör, vagyis több, mint harminc kilométer után vezettük a 2WD kupát kettő másodperccel Szabiék előtt és tíz másodperccel Deliék előtt. A második körben sajnos Deliék kiestek a versenyből, mi pedig egy kicsit visszavettünk, így mondhatjuk, hogy Szabiék elhúztak. Az utolsó két gyorsasági előtt tizenkettő másodperc volt az előnyük, ám ekkor jött amire senki sem számított. Mátrakeresztesen leszakadt az ég, óriási vihar volt, pont mikor rajtoltunk. Esőben szeretek menni és óvatos autózással is sikerült Szabiéknak tizennyolc másodpercet adni, így az utolsó szakasz előtt öt és fél másodperccel vezettünk. Sietni kellett Cereden, de sikerült megtartani a vezetést. 1.3 másodperccel győztünk. Kilencven kilométer után 1.3 másodperc elég hihetetlen, de sikerült, megcsináltuk!
Köszönjük a szervizelést és a segítséget a Szivák Autó Kft.-nek, (http://www.szivakauto.hu/) nélkülük nem sikerült volna! Egy futammal a vége előtt, vezetjük a bajnokságot, amit még mindig nehéz elhinni, de csak két pont az előnyünk. A Mecsek Ralin fog eldőlni a bajnoki cím sorsa. Készülünk rá, nyerni szeretnénk!

Balogh Péter – Lőrik László / Lada 2105

Balogh Péter: Sajnos csak Hankook, vagy Pirelli gumival lehetett menni a prológon, ami egy kicsit kedvünket szegte, mert szerettünk volna a nézőknek autózni. De végül sikerült kihozni belőle a maximumot, azért tudtunk úgy menni, hogy élveztük is, meg a nézőknek is tetszett. A vasárnap reggelt sajnos technikai hibákkal kezdtük… Az első két gyorson felakadt a gázkar, elsőnek nem tudtuk ezt orvosolni. Olyan szinten, hogy a második gyorson nem akart beindulni az autónk a rajtban, már azt mondta a sportbíró, hogy az utolsó próbálkozás. Szerencsére beindult, el tudtunk rajtolni. A harmadik gyorsasági előtti etapon, sikerült megcsinálni az autót, úgyhogy a gyorsaságin már tudtunk egy elfogadhatót autózni. A negyedik szakaszt sajnos etapra tették, ennek nagyon nem örültünk, mert szerettünk volna ott javítani, de sajnos ez nem jött össze. A következő ötödik és hatodik gyorsasági elég jól sikerült, abszolút tizenötödik és kategória ötödik helyezést értünk el. A hetedik gyorsaságin már túlságosan siettünk, ezért hibáztunk is elég sokat, majdnem elvittünk egy lassítót, ami egy hajszálon múlt, meg egy terelőt is. Majd a váltónk elkezdte dobálni a negyediket. A nyolcadik szakaszon leszakadt az ég, eszméletlenül élveztük!!! Igazi rallyfeeling volt, jöttünk egy Lada kupa harmadik helyet, nagyon jó volt. Az utolsó gyorson megint csak sietni akartunk nagyon, ezért elég sok volt a hiba, a végére begyűjtöttünk egy kettő perces büntetést sajnos. Így abszolút huszadikok és kategória nyolcadikok lettünk. Nagyon jól éreztük magunkat, Nyíregyházán támadunk, ha minden igaz! 

Szabó Attila – Trescsik Ákos / Lada 2105

Szabó Atsi: Sokat nem mentünk a versenyen… Úgy alakult, hogy sikerült a második gyorson futóművet állítanunk egy jobbos kanyarba. ? Prológra most jobban készültünk, mint eddig, utcai gumikat sikerült szerezni az utolsó pillanatban és feltettük hátra, hogy kaparjon…? Most nem volt időnk tesztelni, ezért kicsit óvatosabban is kezdtük az első gyorsot, meg az elején hidegebb volt és kicsit csúszkáltunk is, de megoldottuk, lejöttünk egy közepes idővel. A gáz rudazatunk lazult föl, azt kellett orvosolni a beíró után és már mentünk is tovább Mátraalmásra. Ahol szinten kicsit óvatosabban kezdtünk, de már komfortosan éreztem magam a kocsiban, kezdtem ráérezni a pálya ritmusára. A nézők segítségével kicseréltük a sérült kereket és lábon sikerült lejönnünk a gyorsról, de a feladás mellett döntöttünk, mert a verseny elején voltunk, sok lett volna még hátra. A kocsi fantasztikus volt, jól sikerült a motor felújítása is, újult erővel szaladt föl a hegyre. Most ki kell cserélni pár alkatrészt a futóműbe, amit a PSZA-s fiúk megoldanak és megyünk tovább. Ezt nem így terveztük, de ez is az imádott sportunk része. Mindenkinek köszönöm a segítséget! ?

Baksai László – Erdei Zoltán / Lada 2105

Baksai László: Nyolc gyorsasági csoda, de sajnos kilenc gyorsot kellett volna teljesíteni. Nagy előnnyel érkeztünk, de hátránnyal távozunk… Pedig minden olyan jó volt, imádtuk az autót, szuper jó volt vele menni, kanyarsebességünk is nagyot nőtt az új beállításoknak köszönhetően. Az új motor is jól muzsikált, de sajnos porszem került a gépezetbe. Az utolsó gyorsasági felé etapon, a jobb hátsó féltengelyünk megadta magát és nem tudtunk tovább haladni… A Mecsek Rallye van hátra, ahol sok mindenre van még lehetőségünk. Dolgozunk rajta, hogy el tudjunk indulni. Szeretnénk méltóképpen befejezni az idei évet és meghálálni mindenkinek, aki hitt bennünk!!! ?

Berta József – Radvánszky Gábor / Peugeot 306

Berta József: Megint másik autóval indultunk, idén már harmadszor! ? Most a Határ Motorsport-os Peugeot 306 S16 lett a választásunk, de jól döntöttünk, mert semmi gond nem volt az autóval!Próbáltuk jól kezdeni a versenyt, ami Kazáron még nem látszott, azt a gyorsaságit túlóvatoskodtam. Aztán tudtunk gyorsulni, mert Kazár, az nem a technikás pályák között van. Sikerült az abszolút negyedik időket elérni többször is és ez motivált minket még jobban. Próbáltunk végig egyforma időket autózni, de sajnos nagyon romlott a pálya minősége (Cereden nagyon) és nem nagyon tudtuk hozni a reggeli időket. A kategória első pozíció, az biztosan megvolt és abszolút negyedik helyen fordultunk a hatodik gyors után! Az utolsó körben, sajnos amikor a mátrai gyorshoz értünk, (mindenkinek slick volt fent!) szakadni kezdett az eső. Sajnos ez az abszolút negyedik helyünket elvitte és olyanok is elénk kerültek, akik végig mögöttünk voltak! ? Ez nagyon bosszantó, még akkor is, ha nem értékelik a P13-as autókat.

Balázs Bence – Vig Sándor / BMW E30 Cupe

Balázs Bence: Nagyon vártuk már az idei Salgó Ralit. Eger óta valóban nem versenyeztünk sokat, pár reptéri sprint volt csak. Ez a kihagyás érezhető is volt a verseny elején. Remélem a jövőben nem kell ennyit kihagynunk. Az első pár kanyar után az alsó rögzítés elengedett és egy elég rossz pozícióban felakadt. Sikerült pár rúgás után kiszabadítani, de így is csak fél gázon tudtunk végigmenni. Szerencsére két gyors között tudtam orvosolni a dolgot. Pár apró hibát leszámítva jól alakult minden, egészen a hatodik gyorsig, ahol féltávon megmakacsolta magát az autó… Mázli, hogy beértünk kettő perc késéssel a szervizparkba és sikerült erőt lehelni az autóba. Az utolsó két gyorson mindenből jutott, volt szakadó eső, köd és sajnos a párásodással is meggyűlt a bajunk. Ilyen körülmények között nem akartunk felesleges kockázatot vállalni, csak egyben behozni az autót. Örülök, hogy ismét beértünk. Összességében elégedett vagyok, voltak hibák, amikből tanultam és amikre a jövőben figyelni kell.

Orosházi Szabolcs – Kispataki Gábor / Suzuki Swift GTi

Orosházi Szabi és Kispataki Gábor párosa a historicos Suzukit a kategória második helyére hozták be.

Petróczy Péter – Szántó Béla / Mitsubishi Lancer Evo9

Petróczy Péter és Szántó Béla párosa előfutóként először vettek részt ORB futamon, rengeteg élménnyel és tapasztalattal gazdagodtak és végigküzdették a versenyt.

Köszönjük a szurkolást és támogatóinknak az együttműködést.

Együttműködő partnereink: Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Landa – Trans Kft., MJM Transport Kft., Primun Go Kft., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., DPF Cleaning Hungary Bt., I-Road Link Kft., Kamaraerdei Stúdió Bt., Matricakell.hu, LT Communication Kft., SR- Filt Mérnökiroda Kft.,LTL Lotistics Solution Kft., Optibiomed Kft., FoliaZ.hu., GN Group Kft., Trenaker Kft.,Kormosadi.hu, Kasza Motorsport, FervillSound Kft., SFR Parts Kft., Loppun’s Garage, LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft., DSG Kft., Robi – Fa Kft., Lubricants Hungary Kft., Smokeless Building Kft., Mobilvzsgáztató Kft., PSZA Media Kft.

Forrás: RallyFeeling.hu